Bio!

Under de här två dagarna som precis har passerat så har jag sett dessa två filmer på bio. Tycker att båda var bra så jag tänkte skriva lite om de här i bloggen+ett lite betyg på de.
 
Sune i Grekland
Pappa Rudolf bokar en resa till Grekland istället för deras husvagnsemester som de har som en tradition varje sommar. Ungarna är superglada men såklart så kommer det massa konsekvenser i Grekland och på vägen dit. Sune tappar sin tjejtjusarkraft och pappa Rudolf upptäcker att det är all inclusive på hotellet. Mamma Karin blir jätte sur eftersom Rudolf bryr sig väldigt mycket om pengar. Jag ger filmen 3/5 för att jag tror att den kanske är ägnad för lite yngre, men som tur är så har jag ganska torr humor haha.
 
The Hobbit
Man får vara med och se hur Bilbo Baggers hjälper dvärgarna att få tillbaka deras hem. På vägen så händer massor av faror och i början så är Bilbo inte den modigaste, men sen mot slutet så har han samlat mod nog att använda sitt svärd. Sen träffar Bilbo en varelse som inte den vanligaste, Gollum. Och har träffar inte bara Gollum, utan hans älskade skatt. En helt vanlig guldig ring som bestämmer över Midgårds öde som är oförstårligt för Bilbo. Jag ger filmen 4,5/5 för att det händer saker hela tiden, den är verkligen jätte spännande. Längtar verkligen efter del 2!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0