Confiedence!

Att skapa ett självförtroende är inte så himla lätt, speciellt inte för mig. Jag har väldigt många komplex som jag inte riktigt går runt och säger till alla, för att jag tycker att det är verkligen är jobbigt! Mitt självförtroende har blev bättre när jag började i Kunskapsskolan på ett sätt, men ändå inte. Vissa saker blir så viktigt nu när man blir äldre, speciellt tonåring. Det är väldigt mycket kärlek och bråk som börjar bli på allvar. Och självförtroende handlar inte bara om att inte ha komplex och tycka att man faktiskt inte ser så tokig ut, utan det handlar också att säga emot. Att våga säga ifrån om du inte håller med, om någon snackar skit om din kompis, om en kille börjar att t.ex. kyssa dig och du inte vill eller om du är med om att du eller någon blir trakasserad och det börjar att inte vara på skoj längre. För när du väl har börjat så är det inte så svårt som du trodde från början, utan väldigt enkelt. Men man ska ändå tänka på vad man säger, så man inte överdriver. För att ingen gillar en bitch.

Kommentarer
Postat av: MOA ÖHMAN

Allt var lättare när man var liten..
Btw, haha träffade vår gamla dagis fröken idag, Pernilla om du kommer ihåg henne! Hon kom ihåg alla oss iallafall och började prata om de gamla dagis tiderna haha! <3

2012-11-24 @ 23:43:11
URL: http://mojjagojjas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0