Om mig själv!

 
Jag är en tjej som heter Anna Alice Sofia Hedenstedt och föddes år 1998 den 30e december, är alltså 14år gammal och ska fylla 15 i år. Jag har bloggat i ungefär 4år totalt, haft några olika bloggar. Men jag har bloggat på den här i snart två år! I höstas slutade jag på fotboll och nu gymmar jag på Actic i Högdalen. På fritiden umgås jag med mina kompisar och pluggar en hel del nu i åttan. Oroar mig redan nu för nationella i nian, men mest nationella i Spanska. Jag kan vara ganska stor i munnen och bli lätt sur, är aldrig med folk jag inte gillar. Jag kan vara ganska blyg innan man har lärt känna mig. Men när man väl känner mig så, jaa då är jag nog världens konstigaste och mest random tjej du kommer att känna. Men jag får mina kompisar att skratta så det är ju på ett possetivt sätt allafall. Sen så skrattar de ju alltid med mig och åt mig, fast jag skrattar ju åt mig och med mig också haha. Sen kan jag förlåta folk ganska lätt pga att jag saknar de. Men nu ska jag berätta hur mitt liv ser ut:
 
När jag gick i sexårs så började jag där med en tjej som heter Elin för vi hade gått på samma dagis och var kompisar. Och det var när jag gick i sexårs som mina föräldrar valde att skilja sig, och då bodde jag, Pappa och min storasyster Andrea kvar i radhuset. Men med mamma så flyttade vi till en lägenhet i Örby slott. Allt rullade på som vanligt och vi var väldigt små så vi förstod ju inte så himla mycket. Och när jag började ettan så började jag att vara med en tjej som heter Liv, vi var med varandra ganska mycket när vi gick i Örby skolan. Sen träffade min mamma en kille som heter Oskar, och efter ett tag så flyttade han i våran lägenhet. Och sen efter ett tag så tyckte vi att det började bli lite för trångt att bo i en trea, eftersom jag och Andrea delade rum och vi började att bli större. Då flyttade vi till en gul villa i Örby med tre stycken våningar. Och den sjuttonde februari 2008 så föddes min lillasyster Nora och när hon började att bli lite äldre så valde vi att bygga ut huset lite så Nora kunde få sitt egna rum, och då fick vi ett större vardagsrum på köpet. Sen när jag skulle sluta fyran så slutade Elin i min skola och flyttade till Hammarby och tappade kontakten ganska mycket.. Då började jag att vara väldigt mycket med Leah, vi var väldigt tajta. Vi två var verkligen med varandra varje minut! Sen när jag skulle sluta femman så började jag att tappa kontakten med Leah och Liv..
 
Sen träffade min pappa en ny tjej också och hon flyttade in hos oss i radhuset med hennes hund som heter Teddy och är en Collie. Hon bodde hos oss i två-fyra år och sen gjorde de slut, vilket ledde till att hon och hennes hund flyttade ut.
 
Under sommaren 09 så började jag att vara med Amanda ganska mycket och det ledde till mer och mer! Och när min mamma fyllde 40år så hade hon och Oskar ett litet överaskningsbröllop, vi i familjen visste ju om det men inte gästerna. Det blev väldigt lyckat enligt mig, då var vi inte i någon kyrka utan utomhus men det var bara skönt eftersom det var så bra väder och då pratade de ju inte så mycket..
 
Samma år så började jag i Kunskapsskolan Enskede helt själv. Började att vara med Karolina i början, sen började vi att vara med Ella, Marcela och Tora. Och vi blev väldigt bra kompisar under sexan men sen slutade vi att umgås ett tag pga något komplicerat bråk, haha. Någon gång under sexan så var det Stureby-/ Örbydagen och då började jag att prata med Klara eftersom att hon spelade i Stureby och jag i Örby. Och då mötte våra lag varandra och vi började att vara med varandra lite grann. Samma sak var det med Elin Gunners, att våra lag skulle möta varandra. Och i sjuan så var ju jag, Karolina, Klara och Elin nästan hela tiden med varandra. Sen var jag ju med Amanda vääldigt mycket på fritiden också! Sen när sjuan slutade så slutade Elin och Karolina i min skola, och vi har tyvärr nästan ingen kontakt idag. Men i somras så började jag och Liv att vara med varandra ganska mycket med varandra igen, superkul! Och i slutet av juli så flyttade jag, Andrea och Pappa till en villa lite längre bort i Örby.
 
Som det ser ut idag så har jag det väldigt bra i mitt liv och med mina kompisar! Jag umgås med Klara, Victoria, Amanda, Liv och Ella. Har skärpt mig med träningen, skolan och bara livet, att inte vara så feg. Även om jag har bråkat väldigt mycket med mina kompisar men det har ju lett till den jag är idag. För idag så vågar jag säga vad jag tycker, jag vågar att säga ifrån om det är fel eller om jag bara har en annan åsikt. "Vad är det värsta som kan hända om jag säger såhär" brukar jag tänka. Men det är ju inte så att om jag ser någon ha en ful tröja så säger jag det, men jag kanske inte heller går fram och säger "vilken fin tröja". Herregud vad jag hatar folk som ljuger om såå onödiga saker eller sånna som bara snackar skit om folk. "SÄG DET TILL HONOM/HENNE ISTÄLLET" man orkar inte höra på massa skit hela tiden..
 
Det var ju någon som ville att jag skulle berätta om mig själv här i bloggen, och jag hoppas att ni fick en bättre bild om mig och mitt liv nu. Var det någonting som jag missade så är det bara att kommentera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0