proteinglass

Har precis gjort proteinglass med systern min! Vi blev väldigt sugna när vi såg på Amanda's blogg att hon hade gjort. Så vi har gjort på samma recept som hon gjorde, fast vi körde inte bara hallon. Utan vi gjorde en med hallon, en med kiwi och en med banan. Vi följde det som stod på hennes blogg, vilket var:
 
Du behöver:
1 skopa One Whey proteinpulver från Fitnessguru
1 dl vatten
1 dl frysta hallon eller andra valfria bär
 
I grunden är detta ett recept för hur man gör proteinfluff men eftersom att man ställer in det i kylen så blir det som glass när det är fruset. Super enkelt, jättegott och dessutom riktigt nyttigt. Kan knappast bli bättre! Ett tips är att vispa ihop det riktigt mycket för att på så sätt få glassen mer fluffig.
 
Jag kommer förmodligen lägga upp resultatet på min instagram ikväll där jag heter @hedenstedt

Kommentarer
Postat av: Maja ♥

Åh, så gott! :D
Kanske ska skaffa proteinpulver så man kan göra egen glass? :) Låter i alla fall otroligt gott!

2013-05-30 @ 19:27:48
URL: http://wordsbymaja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0