kungsberget

Idag var jag ju som sagt i Kungsberget och åkte skidor. Det var väldigt roligt, men vädret var dock sämst. Det snöade och när man åkte ner i backen så kom ju all snö med vinden på ansiktet, fy vad det sved och.. usch! Men som tur var jag med bra sällskap och det var helt okej backar. Jag ramlade bara en gång, men det var när vi åkte i skogen. Och då åker vi och sen ramlar jag pga att min ena skida inte sitter på? lite wtf varning. Och då får jag gå upp lite lite, precis det man vill göra i djup snö och med pjäxor+en skida. Men tillslut hittade jag den under en stock? Då har alltså min skida fastnat under stocken när jag åkte och sedan har jag ramlat i en sväng för att jag åkte med en pjäxa då, haha. Sen tog det ett bra tag innan jag få på mig skidan, eftersom det var djup snö och allting. Sen finns det en annan halvrolig grej som hände mig andra åket, eller rättare sagt andra gången vi åkte lift. Och när man går av sittliften så åker den ju runt och ner igen, men det tänkte inte jag på.. Så jag åker direkt till vänster (dit liften svängde) och då hör jag "men Alice vad gör du?" Och då svarar ju jag "Haha vad menar ni?" och då vänder jag mig om och då kommer liften rakt på mig.. Och då puttar den ju på fart, så jag åker vidare. Men som tur var så lyckades jag åka åt sidan innan det blev djup snö. Annars hände det ingenting speciellt, förutom att när vi skulle köpa varm choklad med grädde så smälter grädden innan jag hinner sätta mig vid borden och sen när jag ska smaka på den så smakar det vatten och grädde. Greeeaat! Sen var det jätte skönt att ta av sig pjäxorna och sätta sig på bussen och sova ett bra tag. Nu har jag precis ätit middag och ska kolla på något avsnitt på Gossip Girl och sova, är så sjukt trött! Kram på er, uppdaterar mera imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0