En av mina drömmar

Ett collage jag bar slängde ihop lite snabbt.
För några år sedan började min syster prata om att hon ville åka till New York, och då tänkte jag att det vore väl ganska nice. Men när man är runt 10 år så uppskattar man det nog inte så mycket. Sen började jag kolla på en serie som heter The O.C och den utspelar ju sig i Orange County, New York. Och då började jag att bli lite mer sugen på att åka dit. Sen när jag började att kolla på Gossip Girl i slutet av sexan/ början av sjuan så blev jag lite besatt av alla ställen i New York. Alla ställen, miljön, vädret, shoppingen, allt. Tänk att få vakna upp i en takvåning och kunna se bl.a. Brooklyn bridge från ens fönster. Att få stå där i Central park eller vara vid Empire State Building där de har spelat i Gossip Girl. Och shopping, wow behöver jag ens säga det. Shoppingen verkar ju helt sjukt underbar, sen att kunna köpa sjukt snygga grejer som inte alla här i Sverige har. Jag är verkligen en sån tjej som inte vill ha någonting som alla andra har och det vore ju skit grymt. Och sen har min kompis Ella berättat en hel del om USA för hon har varit där ett par gånger och min andra kompis var där två gånger under 2012 så då blev jag sjukt avensjuk. Och nu när Ella la upp bild på vad hennes mamma hade köpt till henne i Chicago så började jag bokstavligen gråta, det var ju så himla underbart, kläderna var ju så sjukt snygga! Underkläderna från Victoria´s secret och blusarna från Abercrombie & fitch, åhh.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Orange County är i Kalifornien, inte New York :)

2013-01-18 @ 20:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0