svar på tal - bleka tänderna

 Har fått två-tre stycken frågor om jag vet något eget recept som man kan bleka tänderna själv. Och jag visste ingenting, så jag googlade runt lite och hittade det här:
 
  1. Mosa några jordgubbar med en gaffel och blanda med lite bakpulver. Bakpulvret avlägsnar eventuella fläckar på tänderna som kan orsakas av t.ex. kaffe- eller tedrickande.
  2. Använd en tandborste för att sprida jordgubbsblandningen på tänderna. Låt verka i 5-10 minuter innan du sköljer ur munnen.
Jordgubbarnas äppelsyra tar bort mörka fläckar vilket ger ett intryck av att du har ljusa och vita tänder. Vid något enstaka tillfälle fungerar det att gnida på jordgubbar för att bleka tänderna, men vid upprepade gånger kan syran skada emaljen. Fröna i jordgubbarna kan också repa dina tänder som orsakar fler skador.

Om du ändå vill testa bleka tänderna med jordgubbar ska du skölja munnen med munskölj direkt efteråt för att få bort syra som kan vara kvar. Ät eller drick inte något på tio minuter efteråt så att tandemaljen har tid att återhämta sig. Borsta sedan tänderna försiktigt med en tandkräm som innehåller kalcium.
 
 
Det här hittade jag lite överallt (i olika forum, hemsidor och bloggar), så jag antar att det fungerar ganska bra!
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vacker header :)

2013-07-04 @ 13:37:58
URL: http://matildiz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0