Svar på kommentar

Hej, jag har en fråga som jag hoppas att du verkligen kan svara på! Jag är en helt nybörjare med smink, men jag vill ändå ha en bas nu för att täcka för porer osv i ansiktet, och jag har hört att en BB cream är jätte bra som täcker för nästan allting? Nu är min fråga - som en bra bas, räcker det för mig att bara använda en BB cream och ingenting över för täcker den för mycket? Vilka märken rekommenderar du i så fall eller har du någon som du gärna kan tipsa om för jag funderar på att antingen köpa Maybelline's BB cream eller Yves Rocher BB cream? Kram, jag ber om ursäkt om min fråga är alldeles för jobbig att svara på, men det skulle verkligen uppskattas! 
 
Svar: Hej! Hm.. Om du bara har några små och enstaka porer så täcker BB creamen ganska bra. Men om du inte har så jätte bra hy behöver du nog någonting som täcker lite bättre. Jag har själv Maybelline's BB cream och jag tycker inte den är så jätte bra, känner mig bara lite fräschare när jag sätter på mig den. Så om du inte har så bra hy och vill täcka den så borde du använda en riktig foundation. Sen finns det ju smink som är till för att just täcka porer och sånt, finns på kicks runt hundralappen vad jag vet. Jag rekomenderar att du kanske provar något smink av någon i din familj eller av dina kompisar, så du inte köper fel. Även om jag inte har så bra hy, så använder jag knappt något puder. Har lite brunpuder på kinderna på vintern och vid vissa tillfällen men annars försöker jag bara låta hyn vara. Tvättar med bra medel och sen tar en speciell salva från apoteket för att försöka få bort det istället för att täcka det. Hoppas du fick svar på det du undrade, kram på dig!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Vet du någon affär i Stockholm som säljer Levis shorts? Speciellt nr 501, sånna som du vill ha. Du är jättefin btw, kram!

Svar: t-shirt store i Gallerian :)
Alice Hedenstedt

2013-07-08 @ 01:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0