Gårdagens filmer

Du gör mig galen: Pat, en före detta lärare har precis släppts ut från den psykiatriska anstalten där han suttit efter att ha försökt slå ihjäl sin frus älskare. Nu tvingas han flytta hem till sina föräldrar och gör allt han kan för återförenas med sin motvilliga ex-fru. På en brokig väg dit möter han mystiska Tiffany som har en hel del egna problem. När man ser filmen så märker man väldigt tydligt att det är romantik, komedi och drama som genre. Man skrattar vid flera tillfällen men man får vara uppmärksam hela tiden så man inte missar någonting. Jag tycker att filmen var jätte bra, värd att se helt klart. 4 1/2/ 5

 

Crazy, Stupid Love: I centrum står Cal i för stor kostym och töntiga joggingskor. Han träffar snyggingen Jacob som kan allt om förförelsekonst och som bestämmer sig för att göra något åt detta sorgliga exemplar av bedragen man. De shoppar rätt kläder, fixar rätt frisyr och tränar på konversation som får kvinnor på fall. Samtidigt som Cal genomgår en metamorfos faller sonen pladask för sin barnvakt och gör allt som står i en 13-årings makt att få henne på fall. Resultatet blir så förkrossande det kan bli i ett tonårshjärta och är tecknat med värme och igenkänning. Även blivande ex-hustrun Emilys försök att gå vidare samt barnflickans trånande efter en betydligt äldre man vävs in i handlingen liksom den till synes perifera Hannahs kärleksliv. Det här är en av mina favoritfilmer lugnt. Skrattar alltid lika mycket för varje gång jag ser den om inte mer? Det finns nog ganska många som sett den här filmen eftersom den släpptes 2011 om jag inte minns fel. Men det är verkligen en film man måste se, 5/ 5


Kommentarer
Postat av: Elin

älskar crazy stupid love, den är superbra och ryan gosling är såå snygg i den !

2013-03-04 @ 22:02:12
URL: http://bbaraaelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0